10 perkara tentang lelaki yang wanita kena tau


1. Bila si dia sibuk... ... .. Jangan pula kamu terhegeh-hegeh meminta si dia menjemput kamu di tempat kerja ataupun menemani kamu pergi membeli-belah. Dia bf kamu bukan drebar taw!!

2. Bila si dia ego... ... . Jangan sesekali kamu mempersoalkan tentang keegoan bila sikap sebegini sedang menguasai dirinya. Lelaki amat payah utk mengakui dirinya ego sebaliknya berpendapat ianya ketegasan. ( Ego ada dalam setiap diri lelaki)

3. Bila si dia romantik... ... .. Ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai ataupun makan malam di bawah cahaya lilin cahaya purnama (hehehe)  sambil mengenangi saat-saat manis pertemuan pertama dan jgn lupa selit sekali perancangan utk masa depan bersama ,contohnye: bila kita nak kahwin nie bang??( ececece!!)

4. Bila si dia panas baran... ... .. Jgn membuat sesuatu yg boleh menyemarakkan lagi perasaan marahnya. Cuba kamu berdiam diri dulu sampai kemarahan reda. (Lelaki pun  jangan nak ganas sangat okayh?)

5. Bila si dia penat... ... . Jgn mengadu perkara ataupun bercerita ttg hal yg remeh. Dalam saat sebegini si dia hanya perlu rehat yg secukupnya dan jgn memaksa dia membuat  sesuatu yg boleh menambah kepenatan. Contohnye, suami atau BF baru balik kerja, ada hal, jangan lak terus nak ceritera pasal dia tuh, dia nih!!! POT PET POT PET!! ( diam la ngok!!)

6. Bila si dia pentingkan diri sendiri... ... ... Cuba berterus-terang dan meluahkan rasa tidak puas hati kamu tentang sikapnya itu. Kamu patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat kamu juga. Jgn lupa utk bertoleransi antara satu sama lain. (Jangan pompuan cakap x puas hati sebab bla bla bla..lelaki terus naik angin nak pukul, gentleman la sikit cik abang oii!!)

7. Bila si dia mengongkong... .. Kalau kamu memberontak, pasti akan dimarahinya. Tapi kalau menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. Utk itu, kamu perlu berkata padanya utk membiarkan kamu membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejas hubungan kamu berdua.

8. Bila si dia selamba... ... . Cuba tarik perhatian si dia. Contohnya membuat sesuatu yg boleh menarik minatnya. Orang yg selamba ini selalunya ingin kita yg memulakan dahulu. Oleh sebab itu, kamu patut merancang sesuatu bagaimana utk menarik perhatiannya. ( Ajak la tgk wayang ke makan ke, buat lawak bodo ke hihihi)

9. Bila si dia curang... .. Jgn tuduh tanpa usul periksa. Jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. Tapi kalau si dia tetap dengan keputusannya, eloklah kamu sendiri yg berundur dulu sebelum makin parah kelukaan hati.

10. Bila si dia lurus bendul... ... Memang kamu boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya tetapi jgn sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. Kamu patut menjadi perangsang padanya dan mengatakan yg si dia mampu membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan org lain sangat
 ( Jangan la buli saya!!)

10 Perkara Lelaki Perlu Tahu Tentang Wanita

1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala. ( Nak bermanja la nie)

3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan dendam. Hati-hati ok?? (Ingat jangan sekali-kali pukul pompuan, korang tuh lelaki, mati dibuatnye)

4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui. Untuk yang ni, betul ke perempuan ni betul² ikhlas?? Kebanyakan perempuan biasanye memang lagi ikhlas dari lelaki

5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami dan juga Bf a.k.a balak. ( Tenngok tu?? sygnye dia kat korang)

6. Perihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam (bagus2).

7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.(bukan lesbian, ok?? jangan fikir bukan2)

8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka   dengan yang dicintai.

9. Cinta : cinta pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.(mulia taw!!)

10. Seks : seks bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. naf yang banyak dan tidak sutertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi LELAKI adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya!.(tapi lelaki yang lebih inginkan seks rasanya)

2 comments:

Ms. Littlewing said...

thanks for sharing...good info and tips baik untuk lelaki mahupun wanita so sama-samalah menjaga hak dan kepentingan masing2.

Encek Khoree said...

huhu....ur welcome!! Harap ada kegunaan nanty...hehe

Post a Comment