10 Coklat Paling Mahal di Dunia

Assalamualaikum...dah lame yer x ade post baru..maklumlah sibok memanjang...kali nie nak cite pasal coklat. Semua orang pasti menyukai coklat, khususnya kaum perempuan, apalagi bila tiba je Valentine.Nak bagi PAKWE la 2...hehe . Kalau aku...coklat Cadbury la yg biase makan, xpon Smarties ke. Kalau nak mahal cket Ferraro Rocher( btol ke aku eja nie, lantak ler asal korang paham!!), 2 PON MAKAN KALAU ORANG BAGI JEK. mahal kot Ferraro Rocher. Bek beli nasik lemak ke, KFC ke, Cheezy Wedges ke..lagi kenyang. Tapi apa pendapat korang kalau aku cakap ada lagi coklat yang lagi mahal dari 2....sampai beribu-ribu , nak beli x?? ahha!! Bek bli PSP ke . Henset Xperia ke..lagi bagos..x gitu?? OK lah...dah cukup membebel.. korang tengok la sendiri senarai coklat-coklat paling murah di dunia nie...hehe



10. Vosges Haut Chocolat
$ 69 per pon - jenis ini menggunakan beberapa tanda tangan cokelat rasa yang mencakup susu cokelat dengan Sweet Indian Curry dan kelapa.


9. Richard Donnelly
$ 75 pon-Richard Donnelly mulai membuat cokelat-nya pada tahun 1988. Cokelat-Nya adalah hand-made. Dia menciptakan cokelat baru setiap tahun berdasarkan pada cokelat terlaris di AS


8. Chuao
$ 79 per pon - tipe cokelat ini dinamai Chuao wilayah yang terletak di Venezuela. Mereka hanya menggunakan bahan-bahan segar dan juga tidak menggunakan bahan pengawet dalam cokelat.


7. Debauve & Gallais
$ 94 per pon-Debauve & Gallais biasanya membuat cokelat yang rendah gula dan menggunakan kakao kualitas. Tidak ada pewarna, pengawet atau bahan tambahan lain digunakan dalam jenis cokelat.


6. Pierre Marcolini
$ 102,50 per pon - cholate jenis ini juga menggunakan biji kakao terbaik. Bahan bervariasi berdasarkan jenis truffle yang mereka lakukan.
Quote:

Quote:


5. Richart
$ 120 per pound cokelat Richart menggunakan 70% Criollo kakao dari Venezuela, yang dianggap sebagai kakao terbaik di dunia.


4. Godiva "G" ( Koleksi )
$ 120 per pon - The "G" Koleksi cokelat itu baru-baru ini diperkenalkan kepada Godiva. Setiap coklat dibuat dengan premi biji kakao dan berbagai jenis bahan lain tergantung pada jenis cokelat.


3. Delafee
$ 508 per pon - tipe cokelat dibuat dengan baik dan serpihan biji kakao yang dapat dimakan emas 24 karat.


2. Noka Vintages (Koleksi)
$ 854 per pon - cokelat ini terbuat dari coklat gelap terbaik ditemukan di Venezuela, Ekuador, Trinidad dan Cote d'Ivoire. Noka tidak menggunakan lesitin kedelai vanili atau cokelat mereka.


dan cokelat yang paling mahal di dunia adalah ........

1. Chocopologie oleh Knipschildt
$ 2.600 per pon - Knipschildt ini diciptakan pada tahun 1999 oleh
Fritz Knipschildt. Cokelat yang paling mahal adalah bahwa ia menjual US $ 250 dark chocolate truffle yang hanya dapat
pre-order.

So camne??  Setakat Ferraro Rocher tu...coklat kat atas tu beratus kali ganda mahalnyer. Kalau nak...bulih je nak pesan (hihi) So, kesimpulannyer, beli jelah CHOKI-CHOKI...murah pon murah...sedap pon sedap....hehe

1 comments:

Nur FatIn aDiLah bT azMi said...

hahaa betul2. murah pon murah. sedap pon sedap. tapi orang kata ch0ki2 ada khinzir. ntah laa.. cadbury un kadang-2 tu konfius halal ke tak. so kesimpulannya. mkn buah koko jea. hahaha

Post a Comment